Realistinen työpöytäympäristö

Törmäsin YouTubessa tuoreeseen prototyyppiin reaalimaailmaa jäljittelevästä työpöytäympäristöstä. Siinä tiedostoja voi käsitellä fyysisten objektien tapaan: järjestellä esimerkiksi pinoihin ja kieputella ympäriinsä.

Mukana on jonkin verran graafista temppuilua, mutta kyllä tuo kiinnostavalta näyttää. Prototyyppiin on sisällytetty muutamia aiemmin esitettyjä, mutta toteuttamatta jääneitä ideoita. Muiden muassa Raskin kysyi jo vuosituhannen vaihteessa, miksei tiedostoja voi valita lassotyyppisellä työkalulla, vaan ainoastaan nelikulmaisella valintalaatikoilla. Monissa peleissä käytetyt piirakkavalikot ovat useissa tilanteissa nopeampia kuin perinteiset lineaariset kontekstivalikot. Myös Applen huhuttiin aikoinaan suunnitelleen jonkinlaisen pino-metaforan sisällyttämistä Mac OS X:een [versio 10.2 tai 10.3?] ja joitain animaatioita pyöri verkossakin.

Yksi kommentti artikkeliin ”Realistinen työpöytäympäristö

  1. Paluuviite: /dev/nikc/blog » Penkomisen ja löytämisen ilosta

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s